MADDE 1 – KONU:
İşbu sözleşmenin konusu, SATICI’nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik” hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin kapsamaktadır.
MADDE 2 – SATICI BİLGİLERİ:
Ünvanı: ……………………………. (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır)
Adresi: …………………………….. İSTANBUL
Telefon: …………………………
Faks:…………………………..
Email:………………………….
MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU MAL/ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ:
Mal/Ürün/Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, alternatif ürün tercihi aşağıda belirtildiği gibidir. Listelenen ve siteden ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir. Mal/Ürün/Hizmet siparişi nedeniyle doğacak uzaktan iletişim aracının kullanım bedeli olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanan durumlarda SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.
Ürünün Adı:
Ürünün Markası:
Ürünün Özellikleri:
Ürünün Miktarı/Adedi:
Ürünün Peşin Fiyatı: (Vergiler Dahil)
Ürünün Vadeli Fiyatı: (Vergiler Dahil)
Ürünün Peşinat Tutarı:
Ödeme Planı:
SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme işlemlerinde SİPARİŞ VEREN/ALICI ile kart sahibi banka arasında imzalanmış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka ile SİPARİŞ VEREN/ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir. SİPARİŞ VEREN/ALICI kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması halinde, site haricinde ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip edebilecektir.
Faiz : Her yıl T.C. Merkez Bankası’nca belirlenen reeskont faiz oranından ve her halde % 30’dan fazla olamaz.
Alternatif Ürün Tercihi:
Kargo Ücreti: …… TL (SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından karşılanacaktır.)
Ödeme Şekli: ……..
Sipariş Tarihi: …….
Teslimat Tarihi: …….
İndirimler Düşüldükten Sonra Toplam Sipariş Tutarı: …….
Teslim Şekli: Adrese Teslim
MADDE 4 – SİPARİŞ VEREN KİŞİ BİLGİLERİ: (Bundan sonra SİPARİŞ VEREN olarak anılacaktır.)
Adı/Soyadı/Ünvanı:
Adresi:
Telefon:
Faks:
Email/Kullanıcı Adı:
MADDE 5 – ALICI BİLGİLERİ: (Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)
Teslim Edilecek Kişi:
Teslimat Adresi:
Telefon:
Faks:
Email/Kullanıcı Adı:
MADDE 6 –FATURA BİLGİLERİ
Adı/Soyadı/Ünvanı:
Fatura Adresi:
Telefon:
Faks:
Email/Kullanıcı Adı:
Fatura Teslim: Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte teslim edilecektir.
MADDE 7:SİPARİŞ VEREN/ALICI sözleşme konusu ürün/ürünler için, toplam sipariş tutarı üzerinden aşağıda belirtilen hizmet bedellerini ödemekle yükümlüdür.
MADDE 8:SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı sırasında kapıda veya online olarak ürün/ürünlerin iptal ya da iadesini talep etmesi durumunda SATICI, SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın oluşturduğu toplam sipariş tutarı üzerinden MADDE 7’de belirtilen hizmet bedellerini talep etme hakkını saklı tutar.
MADDE 9:Madde 4’te belirtilen SİPARİŞ VEREN, Madde 5’te belirtilen ALICI ve Madde 6’da belirtilen FATURA BİLGİLERİ aynı kişiye ait ve/veya farklı kişilere ait olabilir. Farklı kişilere ait olması durumunda verilen ve onaylanan tüm bilgilerden SİPARİŞ VEREN sorumludur. SİPARİŞ VEREN ve ALICI’yı sorumlu tutan hak ve yükümlülükler SİPARİŞ VEREN/ALICI olarak belirtilmiştir.
MADDE 10:SİPARİŞ VEREN Madde 4’te belirttiği bilgilerin doğru ve Madde 5’te belirttiği bilgilerin ALICI’ya ait olduğunu kabul eder. Verilen bilgiler ile ALICI’ya ulaşılamaması durumunda SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır ve tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN’e aittir.
MADDE 11:Tüketici şikâyet ve itirazları konusundaki başvurular, Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapılabilmektedir.
MADDE 12:Bu hizmet yalnızca perakende satışa ve nihai kullanımına yöneliktir. Toptan ve “yeniden satış” amaçlı siparişlerin ön bilgi formu ve/veya satış sözleşmesi oluşmuş olsa dahi SATICI siparişi iptal ederek teslim etmeme hakkını saklı tutar.
MADDE 13:Bu bilgiler, kullanılan uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyiniyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmektedir.
MADDE 14:SİPARİŞ VEREN/ALICI, siparişi ile, teslim edilen ürün/ürünler arasında, alternatif ürünlerden kaynaklanan fiyat farklılıklarının ödeme tutarına ayrıca yansıtılacağını ve bu tutarı SATICI’ ya ödeyeceğini kabul ve beyan eder.
MADDE 15:SİPARİŞ VEREN/ALICI, sipariş ettiği ürün/ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi durumunda sipariş ettiği ürün/ürünlere alternatif ürün belirleyebilir. Alternatif ürün tercihi için “Satıcı Belirlesin” ya da “Alternatif İçin Beni Arayın” tercihini işaretlediğinde, alternatif ürünlerin SATICI tarafından seçileceğini kabul ve beyan eder. SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın bu konuda herhangi bir tercihi belirlenemiyorsa, SİPARİŞ VEREN/ALICI sipariş ettiği ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi halinde yerine SATICI tarafından alternatif ürün belirleneceğini, bu ürününde kabulü dahilinde olduğunu beyan ve kabul eder.
MADDE 16:SİPARİŞ VEREN/ALICI, sipariş ettiği ürün/ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi durumunda 13. Madde de belirtildiği şekilde sipariş ettiği ürün/ürünlere alternatif ürün belirleyebilir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI, alternatif ürün/ürünleri, mağazada o gün itibarıyle satılan fiyat üzerinden teslim alacağını kabul ve beyan eder. SİPARİŞ VEREN/ALICI, mevcut siparişini ileri bir tarihe ertelediğinde siparişinde yer alan ürünleri mağazada o gün itibarıyle satılan fiyat ve stok üzerinden teslim alacağını kabul ve beyan eder.
MADDE 17:Sözleşme konusu ürün/ürünler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak işbu sözleşmede belirtilen teslimat tarihine/sözleşmenin ifa tarihine kadar SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim/ifa edilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya daha önceden yazılı ya da sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre teslim tarihi/sözleşmenin ifası on gün daha uzatılabilir.
MADDE 18: Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin akdedilmesi için, işbu sözleşmenin SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik olarak onaylanması gerekmektedir.
MADDE 19:Sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanarak SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile SATICI’nın hesabına aktarılmış olması şarttır. Ürün bedeli SATICI’nın hesabına aktarılmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ise SATICI ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 20:SİPARİŞ VEREN, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu ürün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm bilgileri okuyup bilgi sahibi oldugunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.
MADDE 21:Sözleşme konusu ürün/ürünler, SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesininden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu durumda tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.
MADDE 22:SİPARİŞ VEREN tarafından Toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün sipariş edilmesi halinde,SATICI toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün siparişini kabul etmemek ve siparişi iptal etmek yetkisini haizdir. Toptan sipariş yararlanma adeti her ürün için maksimum iki (2) adet ile sınırlıdır. SATICI, bir ürün için maksimum iki (2) adetten fazla verilen siparişleri teslim etmeme hakkını saklı tutar.
MADDE 23:SATICI, sözleşme konusu ürün/ürünlerin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
MADDE 24:SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine teslim edilen ürün/ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürün/ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür. SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından sipariş faturası imzalanarak teslim alınan siparişlerin SATICI tarafından eksiksiz teslim edildiği anlamına gelir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın itiraz hakkı bulunmamaktadır.
MADDE 25:Ürün/ürünlerin kapıda teslimi sırasında kredi kartı ile ödeme (online ya da kapıda kredi kartı ile ödeme ) söz konusu olduğunda SİPARİŞ VEREN/ALICI ödemeyi gerçekleştireceği kredi kartı üzerindeki isme ait bir kimlik ibraz etmekle yükümlüdür. Aksi halde satıcının siparişi teslim etmeme hakkı bulunduğunu SİPARİŞ VEREN/ALICI kabul ve beyan eder.
MADDE 26:Ürün/ürünlerin tesliminden sonra SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya ait kredi kartının SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini ödememesi halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine bu durumun uzaktan iletişim aracı ile bildirilmesine müteakip 3 gün içerisinde teslim aldığı ürün bedellerini başka bir online ya da kredi kartı yada nakit olarak ödeyeceğini beyan, kabul ve taahhüt eder.
MADDE 27:SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürün/ürünleri süresi içinde teslim edemez ise, durumu SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde SİPARİŞ VEREN/ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürün/ürünlerin varsa alternatifi ile degiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın siparişi iptal edilmesi seçeneğini tercih etmesi halinde ödedigi tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir. Alternatif ürün tercih edilmesi halinde ise herhangi bir fark söz konusu ise aradaki fark SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan tahsil edilir.
MADDE 28:Sözleşme konusu ürün/ürünlerin stokta bulunmadığı hallerde SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’yı durumdan haberdar etmesi ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç 10 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilmesi şartıyla SATICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünleri teslim etmeme hakkı bulunmaktadır.
MADDE 29:İşbu sözleşme, SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik ortamda imzalanıp SATICI’ya ulaştırılmasından sonra geçerlilik kazanır.
MADDE 30:Sipariş teslimatları yalnızca SİPARİŞ VEREN’in siparişini verirken belirttiği teslimat adresine kapıya ürün/ürünler teslimi şeklinde yapılacaktır. SİPARİŞ VEREN/ALICI, teslimat adresinin haricinde başka bir yerde teslimat talep etse bile kesinlikle teslimat yapılmayacaktır. Teslimat adresi olarak otopark, kapı önü, park gibi belirsiz yerler gösterilemez; gösterilse bile sipariş teslimatı yapılmaz. Teslimat adresinin işyeri, daire, ev, dükkan veya bunun gibi müşteriye aidiyeti belli olan yerler olması esastır. SİPARİŞ VEREN/ALICI bu hükümleri kabul ve beyan eder.
MADDE 31:Sipariş edilmeyen malın teslimi veya hizmetin sunulması durumunda; SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya telefon ya da mail yoluyla bilgilendirme yaparak sipariş edilmeyen malı veya hizmeti geri alma hakkı bulunmaktadır. Sipariş edilmeyen malın veya hizmetin bedelinin ödenmemesi halinde SİPARİŞ VEREN/ALICI bu malı kargo ücreti SATICI’ya ait olmak üzere SATICI adına kargoya vermek veya SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür.
MADDE 32:SATICI teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve her türlü güncelleme hatalarından sorumlu değildir.
MADDE 33 – CAYMA HAKKI:
33.1-SİPARİŞ VEREN/ALICI ‘nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin malın teslimine ilişkin sözleşmelerde malı teslim aldığı günden, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren yedi gün içinde cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin SATICI’ya ulaşması tarihinden itibaren 20 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya teslim edilen ürün/ürünleri geri almayı taahhüt ederiz. Cayma bildiriminin tarafımıza yazılı olarak ulaşmasını takip eden 10 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan alınan toplam bedeli iade edeceğimizi taahhüt ederiz.
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’ya yukarıda belirtilen sure içerisinde yazılı olarak veya sürekli veri taşıyıcısıyla yapılması ve ürün/ürünlerin 6 Mart 2011 tarihli 27866 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’in 7.Maddesi hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde,SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya teslim edilen ürün/ürünlerin SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örnegi ile fatura aslının SATICI’ya iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün/ürünlerin bedeli SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilir. Cayma hakkının kullanılması halinde ürün/ürünler SATICI’ya, SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından kargo ile iade edilir ve bu durumda kargo ücreti SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.
33.2– 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmeliğin 7. Maddesinin 4 no’lu bendinde sayılan sözleşmeler/mal ve hizmetlerde cayma hakkı kullanılamaz.
33.3-SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak SİPARİŞ VEREN/ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı SATICI’ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.
33.4-Ayrıca, niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ve son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Her türlü yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler, Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b), ses veya görüntü kayıtları, her türlü kozmetik ürünlerinde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına baglıdır.
33.5-Her türlü iadeler mutlak suretle orjinal kutu ve ürünün ambalajı (koruma bantı) bozulmaksızın yapılmaktadır. SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya kargo belgesi ile teslim edilen tüm ürünler yetkili servis garantisinde bulunmaktadır. Üründe yaşanan sorun ya da ayıplı mal yetkili servis tarafından belgelendikten sonra tarafımızca tüm aksesuarları ile birlikte iade olarak kabul edilmektedir.
MADDE 34 – YETKİLİ MAHKEME:
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın veya SATICI’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Taraflar arasında uyuşmazlık durumunda, öncelikle karşılıklı görüşme ve iyi niyet esastır. Eğer uyuşmazlık bu çerçevede çözümlenemez ise İstanbul Merkez (Çağlayan) Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda SİPARİŞ VEREN/ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.